söndag 31 januari 2010

Min syn på dödshjälp

Nu ska jag ge min syn på dödshjälp lite snabbt. Aktiv dödshjälp. Usch jag mår illa av bara ordet. Man kan tycka att det är ädelt att döda någon som inte längre klarar att ta livet av sig själv, men tänk nu lite till. Om du var sjuk och ständigt behövde hjälp av andra, så är det nog ofrånkomligt att du till sist känner dig som ett enda stort besvär för andra. Hur mycket dina anhöriga än intygar att du inte är till besvär (Och det VET jag att en sjuk person inte är, för kärleken är stor. Jag skulle offra allt för min mamma). Den sjuka kan trots allt känna att det till sist inte är rätt kräva all hjälp och alla resurser, när man kan avsluta sitt liv hos en läkare, alldeles lagligt. Bara tänk er. Så fan att dödshjälp ska vara tillåtet. I helvete heller!

2 kommentarer:

  1. Tänk du lite längre. Och inbilla dig inte för en sekund att det är en human hållning du står för.

    SvaraRadera
  2. Man kan alltid bryta mot lagen...

    SvaraRadera