onsdag 19 maj 2010

Familjen

Jag har fått berättat för mig att när jag var så liten att man kan prata men fortfarande sitter i barnvagn, så var jag och mamma inne i en butik. Jag vänder mitt lilla blonda runda huvud mot mammas runda bruna och säger:
-Mamma vet du en sak?
-Nä?
-JAG ÄLSKAR DIG!
Då vänder sig två damer i butiken om och utbrister:
-Nämen det var det finaste jag hört!

Nu visste ju inte de här damerna att min mamma brukade säga just så där till mig, så det är klart att de tyckte att jag var en särdeles rar unge.
Det här har i vilket fall blivit en av mina favorithistorier om min barndom. Som jag ser det finns det två anledningar till varför
1. Jag fick min mamma att känna att jag älskar henne
2. Jag fick min mamma att bli stolt över mig

I dag betyder anledning 1 mest. Jag tänker ofta: "Tänk så vet inte min familj att jag älskar den". JAG ÄLSKAR JU DEN. MIN FAMILJ.

1 kommentar: