söndag 29 november 2009

Det får jag aldrig veta, det var ju synd

Varför är det viktigt för en del att poängtera att de vill vara snygga för sin egen skull? Varför skulle det vara så fel att vara det för andras skull? Jag vill minsann vara snygg så att andra blir glada! (Nu menar jag snygg i bemärkelsen att man har färgglatt smink och skojiga kläder). Ja i alla fall, så tänkte jag när jag cyklade hem från glöggeftermiddagen hos mamma och pappa, och då blev jag stoppad av en kille med en cykel med avhoppas kedja. "Jaja nu vill du ha min väska va!" tänkte jag. Men jag stannade och beklagade att jag inte visste hur man gör med en sån där kedja, och så böjde jag mig ner och kollade och då tog han ett steg mot min cykelkorg och min väska, så jag reste mig och sa att jag tyvärr inte kunde hjälpa honom. Och så cyklade jag iväg. Ja och nu får jag aldrig veta om han hade tänkt sno min väska eller om han var en hederlig grabb.

1 kommentar:

  1. Jag vill också vara snygg! Finns det verkligen nån som vill vara ful??
    Usch du, det var obehagligt nära med väskan. Sluta att vara så snäll!!
    Kram

    SvaraRadera